BILDBOMB - NEW YORK CITY

Här kommer lite bilder från när vi var in till New York igår. Men vill bara tillägga en sak, innan vi drog in till New York så tog vi en liten springtur runt här där vi bor och sprang förbi något bostadsområde och husen där var enorma, helt sjukt vilka hus dom hade och trädgårdar också. Alltså det var typ som slott, helt seriöst, undra vad det är för rika människor som bor där.. Kanske tar en promenad dit någon gång och tar några bilder så ska ni få se.
 
Aa men nog om det. Efter springning fixade vi oss och sen tog vi tåget in till New York, tog kanske 40 min. Där mötte vi tränarna utanför madison square garden, tog lite gruppbilder och fick våra uppdrag och sånt. Men våran grupp gjorde typ inget av uppdragen utan vi mest gick runt, kolla några affärer och åt på chipotle, typ mexikansk mat.
Katie, Katelyn och Danielle
Alla freshmans (förstaårselever)
Alla sophomores (andraårselever)
Morgan, Jackie och Danielle
Jag och Katelyn
International (Sverige och Norge) plus Morgan i mitten
Times Square
Vi träffade The naked cowboy
Vi var med på storbildsskärm ett litet tag, alla i grå tröjor är från vår skola
Jag på Times Square
Det kom ett helt gäng med motorcyklar och fyrhjulingar som åkte igenom mitt i stan. Det var hur många som helst, det höll säkert på i minst 5 minuter. Och typ alla som var ute och gick stannade upp och tittade när de åkte förbi, det var rätt coolt
 
De flesta drog hem sen vi tre eller fyra, men jag och några till tjejer stannade kvar.  Vi tog tunnelbanan till något ställe och gick runt och kollade i lite affärer, jag köpte ingenting men det kanske blir lite shopping nästa helg när vi har en day off. Jag fixade i alla fall ett simkort till min mobil så nu har jag ett amerikanskt nummer också, ska vara försöka lära mig det..När vi kom tillbaks till tågstationen där vi bor så åkte vi och åt sushi sen, det var väldigt gott med någonting annat än pasta och kyckling. Mamma, jag saknar din mat. Saknar till och med den maten jag lagade själv i min lägenhet, haha, här får vi samma mat typ hela tiden så man har tröttnat lite nu. 
 
Jag fick ju inte se så speciellt mycket förutom själva stan, så jag vill verkligen åka tillbaka snart och se mer. Typ empire state building, central park, frihetsgudinnan och massa såna sevärdheter. Vet inte ens om allt det där ligger i New York, haha, men det gör det väl? :) Sen vill jag tillbaka och shoppa lite för det fanns många bra affärer där och det mesta av kläderna är ju billigare än hemma, speciellt märkesvaror, så det är ju nice :)
 

Kommentarer
Postat av: Faster

Fina bilder och fina flickor.Vilket äventyr du har förmånen att få uppleva.Puss o Kram <3

2012-08-21 @ 12:36:02
Postat av: mam

Musik & Motorfestival typ, med alla motorcyklar och fyrhjulingar som åkte genom stan? Precis som här hemma ju! ;-) Redan trött på maten gumman? :-) KraM <3

Svar: Ja, fast lite snabbare skulle jag tro att det gick, haha :) Jag är trött på den maten vi får nu mellan träningarna för det är samma mat hela tiden och inget av det är speciellt gott, det är liksom uppvärmd mat som dom kör ut till oss. Jag hoppas det blir bättre sen och lite mer varierat :)
hannasusaresa.blogg.se

2012-08-21 @ 21:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0