Preseason dag 2

Träning 3 avklarad, bara 16 träningar och 3 matcher kvar av preseason då, på totalt 13 dagar.. Men nu är i alla fall testerna avklarade och jag klarade dem båda. Jag fick bäst av alla tjejer i laget, vi är kanske 25 stycken, så det var kul! :D Idag är det inte riktigt lika varmt som igår så det är skönt, men det är ändå varmt för att vara mig, som en varm sommardag i Sverige liksom. Träningar är riktigt roliga tycker jag, men ganska jobbiga också. Är ungefär som dom träningarna jag är van med i KIK, som typ possesion play och mycket spelövningar osv..
 
Igår fick våran tränare ett litet utbrott på oss, eller inte så litet, det var ganska stort utbrott. Han stod och prata och skällde på oss i typ 10 minuter efter träningen igår för att det var så få som klarade 2 mile testet, 5 stycken av 25 klarade det, så han var inte så nöjd med det. Han sa att om vi ska vara bäst i USA så måste vi vara mycket bättre tränade osv osv.. Sen sa han att om intensiteten sjönk på nästa träning (alltså idag) så skulle vi springa istället, men som tur var slapp vi det. Sen sa han att vi måste HATA att förlora så om vi kör typ spel på träningen, smålagsspel, possesionplay eller nått sånt så måste det laget som förlorar springa efter bara för att vi verkligen ska hata att förlora, för ingen vill ju liksom springa extra när man är helt slut, det skulle väl vara jag i så fal, haha.. Men jag tycker tränaren är bra ändå, gillar att han är seriöst och verkligen vill att vi ska vara bäst i hela USA.
 
Aja, nu ska jag sluta babbla om det, vet inte ens hur många som är intresserade av vår träningen. Men eftersom vi har preseason nu så gör vi inte så mycket mer än att tränar så därför handlar de flesta inläggen om det :)
 
Förresten, efter träningen igår och idag, testade jag på ice bath (isbad) och det var inte så farligt som jag trodde. Typ som att bada i en kall sjö på sommaren, 18-20 grader ungefär. Så efter träningen sätter man sig i en tunna med vatten, fyller på is och sitter där i ca 10 minuter och det ska tydligen hjälpa återhämtningen. Vet inte om det funkar, men det borde ju göra det eftersom alla här i USA gör det. Jag var faktiskt ganska pigg i benen i morse så det kanske hjälper lite grann faktiskt.
 
Så här ser det ut:
 
 

Kommentarer
Postat av: mam

Klart vi vill veta hur det går med fotbollen. Det är ju därför som du är "långt där borta" :-) Kan jag på något vis se om/när du svarar på en kommentar? Tankar & varma kramar <3

Svar: Ja men kanske inte för mycket ;) jag tror du måste gå tillbaks till själva inlägget du kommentera och kolla igen. Kram <3
hannasusaresa.blogg.se

2012-08-14 @ 23:04:33
Postat av: mam

Kul med lite bilder, också ... :-)

2012-08-14 @ 23:05:31
Postat av: Lisa

Håller med! YAY för bilder! :D
Förlåt om jag kommenterar sönder din blogg haha

Svar: Ja jag vet, jag är lite dålig på det där med bilder men snart ska du få se vårt snygga omklädningsrum ;) har inte så mycket att ta bilder på förstår du, haha :)Kommentera sönder min blogg du, det är bara kul :D
hannasusaresa.blogg.se

2012-08-14 @ 23:33:59
Postat av: Krill

Wow!! Bra jobbat Hanna!! :)
Det är inte en sån där liten ismaskin i kylskåpsdörren ni har va!? :)

Svar: haha nej, vi har en asfet ismaskin där man kan hämta is för isbad eller om man vill typ linda en ispåse där man har ont :)
hannasusaresa.blogg.se

2012-08-14 @ 23:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0