Preseason dag 5

Den femte dagen av preseason är över och imorgon är det dags för vår första match. Träningarna idag var lite lugnare. Första träning körde vi lite olika spelövningar som började med att någon kastade in en boll och så skulle man vinna den i luften och sen göra ett antal passningar i rad. Inte med favorit direkt eftersom dueller i luften inte är min styrka.. På eftermiddagen gick vi mest igenom hur vi ska spela, alltså försvarspel och lite set pieces (fasta situationer). Det ser ut som vi ska spela 4-3-3. När vi gick igenom och testade lite så spelade jag vänster forward, den positionen gillar jag eftersom man både är forward men ändå är på en kant. Har dock ingen aning än om vilka som ska spela än eftersom vi turades om att spela och vila. Det är många bra tjejer och det är verkligen hård konkurrens, men det är bara kul eftersom då blir laget bättre också. Uppdaterar er imorgon om hur matchen går, ska i alla fall bli kul med match, om jag nu får spela, för det var en evighet sen..
 
Och sen vill jag bara säga lycka till till saknade KIK, kör över Hammarby imorgon!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0