WHO AM I?

Idag hade vi möte med laget efter träningen och vår coach gick igenom lite hur seriesystemet fungerar. Det är massa olika regioner och conferences och man kan ta sig vidare till nationals på olika sätt så jag fatta inte riktigt hur det funkar men jag fattade i alla fall att varje match är viktigt och att det krävs att vi vinner de flesta matcherna för att ha någon chans. Sen fattade jag också att alla hatar våran skola, förstod däremot inte riktigt varför (det gör inte ens vår coach så) men det kan bero på att skolan är populär, den skolan de flesta vill gå på osv. Så därför spelar de flesta lagen sin allra bästa match när de möter oss eftersom alla lag hatar att förlora mot oss så därför kommer ingen match bli lätt direkt.
 
Sen gick vi igenom typ lite olika laggrejer som vi ska ha med oss genom säsongen som liksom är typiskt för vårt lag. Vi fick en lapp med ett tal på som en person har sagt före en viktigt football match, vet inte om ni sett det på youtube men det är i alla fall det här talet:
 
 
När vi lyssnade på klippet så blev jag så jävla taggad på att få spela i höst, fick typ rysningar av det, haha. Ska sätta upp lappen i mitt skåp i omklädningsrummet eller typ vid min säng och så ska jag nog ladda när klippet också och ha på min ipod så jag kan lyssna på det innan matcherna för blev verkligen så jävla taggad av det. Sen fick vi också en t-shirt som vi ska ha på matchuppvärmingarna där det står "who am i" på ryggen så vi liksom ska komma ihåg det, så det blir typ som våran grej tillsammans. Sen så spelade de upp en låt också som är för vårat lag som de ska spela på uppvärmningen eller när vi går in på planen eller nå sånt. "Hate me now" heter den:
 
 
Ryggen på t-shirten
 
Efter mötet hade vi freshmans individuella möten och det gick bra. Han sa inte så speciellt mycket om fotbollen förutom att han tyckte det gick bra för mig, sen snacka han mest om vad jag tyckte om maten, laget, fotbollen, boendet osv. Men nu är jag bara så redo för att börja spela. Vill spela dom där viktiga matcherna mot svårt motstånd för det är de matcherna som är roliga att avgöra och att vinna. Att vinna en viktigt match med kanske ett måls skillnad är så mycket roligare än att vinna överlägset. På fredag börjar det, can't wait!
 
/fotbollsnörden :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0