TORSDAG

Mitt huvud kändes jätte bra igår, i alla fall stundtals så hade hoppats på att vakna upp utan huvudvärk idag, men nej nej. Inga matcher för mig i helgen alltså, så om jag är bra nästa vecka blir det att hoppa in direkt i allvaret, förlorar man då så är man ute. Men ska nog sluta hoppas nu för blir bara besviken varje dag jag vaknar upp med huvudvärk..
 
Har nyss varit och ätit lite frukost på winnick, dom hade ju inte lika mycket mat som vanligt men fanns i alla fall yoghurt, juice och lite mackor så helt okej ändå. Nu är det träning som gäller och jag får väl fortsätta min uppgift som bollkalle då. Kan verkligen inte bara sitta still och titta längre, blir så rastlös. VILL TRÄNA NU!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjena Hanna! Det verkar ha blåst en del borta hos dig!! Rätt rejält t.o.m.! Skönt att ha vänner då eller hur?!
Ditt huvud är viktigare än fotbollen - jaja jag vet att du vet det men ändå!!!! "..blir besviken när jag vaknar med huvudvärk"-Du bygger ju upp enorma förhoppningar varje dag, varje timme på att: nu, nu släpper det så besvikelsen blir bara större o större när det inte blir så-negativ TKH om du kommer ihåg?? =ett litet test:)
Du måste-allt du kan-försöka acceptera(inte tycka om)att JUST NU är det som det är! JUST NU alltså! Inte för alltid utan JUST NU!! Är jag tydlig:)haha
Självklart ska du uppsöka läkare-det måste skolan/laget kunna ordna!! Ha dé gott!!! Göran

2012-11-03 @ 10:10:25
Postat av: Farbror B

Hej hej från farbror Frej höll jag på säga. När du vaknar upp utan huvudvärk och varit besvärsfri 24 tim så har du klarat steg 1 i rehaben. Riktlinjer för rehab som används inom hockey och fotboll i Sverige o Europa finns på internet. Så här ungefär med stegvis ökad belastning av hjärnan. Steg 2 – lätt aerob träning. Trampa ergometercykel ger bra koll på ansträngning ej över 12 (lätt) på Borgskalan. Steg 3 – Individuell träning. Joggning. Steg 4 – Full fysisk belastning, utan kroppskontakt. Steg 5 – Träning med full kroppskontakt. Nickningar. Steg 6 – Återgång till match. 24 tim mellan varje steg. Symptomfri för att fortsätta till nästa steg. Annars fortsatt vila och besvärsfri 24 tim o gör om senaste steg.

Svar: Ja jag har läst lite om det där. Här behöver jag åtminstone tre dagars träning innan jag kan återgå till match, först joggning, sen träning utan kroppskontakt, sen träning med kroppskontakt. Hoppas verkligen att jag ska kunna börja träna denna vecka igen.
hannasusaresa.blogg.se

2012-11-03 @ 22:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0