1 WIN DOWN 17 TO GO

Första matchen slutade med vinst med 3-1 och jag gjorde ett av målen precis i början av första halvlek, kändes grymt bra! Tyckte dock inte att vi spelade så jätte bra, men vi lyckades ändå göra tre mål så det är ju positivt. Sen blev vi lite slarviga i slutet och släppte in dem i matchen så de gjorde mål så det blev lite nervigt där på slutet ändå. Men i slutet bytte han typ ut hela laget förutom tre spelare så det är ju inte så konstigt om det blir lite annorlunda spel då. Samma sak i slutet av första halvlek då han också bytte ut flera stycken, alla oss forward bytte han ut. Vet inte om han bara ville att vi skulle få vila lite extra för sen fick vi spela i början av andra igen. Men det var lite konstigt, för det är man ju inte van med hemma liksom där man bara har tre byten..
 
Och ska jag berätta en sjuk grej. Efter matchen stannade vi kvar och käkade och kollade på Umass Lowell (de vi möter på söndag) och Bridgeport. Så satt jag och kollade på laguppställningen för jag ville se om det var några svenskar eller så och så är det en tjej i Bridgeport som jag kände igen namnet och så kände jag ju igen tjejen också när jag såg hon på planen. Hon var nämligen på samma showcase (typ där man får visa upp sig för amerikanska coacher och de filmar en) som mig när jag var i Göteborg i november förra året. Världen är ganska liten ändå..
 
Laget när vi satt och kollade på match (om ni undrar varför vissa har matchkläder på sig så är det för att vi inte duschade efter matchen förrän vi kom tillbaks till hotellet. Är helt normalt här, inte alls likt Sverige eftersom vi typ alltid duschar direkt efter matchen. Och en annan sak som är annorlunda är att tex när vi duschar efter träningar och sånt i kvarnsveden så delar ju typ alla dusch, alltså när någon schamponerar sig och så så duschar en annan. Här så är det draperi för duscharna i omklädningsrummet och man använder duschen tills man är klar, så det tar jävligt lång tid som ni kanske förstår. Oj, det vart en ganska lång parentes men kanske en kul grej att veta för er som inte visste, haha)
 
Planen, gräsplan. Umass-Bridgeport som spelar.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!! Skitkul att läsa bloggen!
Kör hårt - tänk rätt!! Göran - the mentalist

Svar: Tack så mycket! Jag försöker tänka rätt men ibland tror jag att jag tänker lite för mycket och då går det dåligt på grund av det.. :)
hannasusaresa.blogg.se

2012-09-01 @ 11:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0