DAY 1

Som jag skrev tidigare så gick biologin bra. Hade två föreläsningar och båda gick bra, det var ganska lätt eftersom det typ var sånt vi gjorde i Kemi A. Ja ni läste rätt, just nu är det faktiskt mest kemi även fast det är en biologi class men det gör inte mig någonting eftersom kemi är roligare (fick tyvärr inte ha de ämnet i höst eftersom det var fullt så det var lite tråkigt eftersom jag hellre har det än historia, engelska osv). Det kändes i alla fall skönt att man förstod vad läraren pratade om. Om biologin gick bra så var engelskan tvärtom. Tydligen fick jag tillräckligt bra poäng på engelskadelen på SAT-provet (fattar inte hur det gick till?) för att hamna i ENG 1 vilket är typ den bättre klassen. Inga internationella studenter och när läraren frågade hur många som fått A i engelska i high school räckte mer än häflten upp handen så känns inte riktigt som jag hör hemma där. Förstod inte så mycket under lektionen och har ingen aning vad vi skulle göra för läxa, haha. Blir nog att försöka byta den klassen till en lite sämre klass så man hänger med bättre. Hatar verkligen språk, historia och såna ämnen, min hjärna tänker inte så utan den gillar matte, kemi och andra nördämnen eftersom där behöver man bara förstå fakta och räkna istället för att reflektera så himla mycket..

Det var i alla fall min första skoldag, en till dag i skolan och sen är det helg. Imorgon vänar musik, historia och ekonomi och sen direkt till match efter sista lektionen (eller ja hinner typ bara gå en kvart på den lektionen, känns bra att missa en timme redan första lektionen, haha..).


Kommentarer
Postat av: Julia R

Påtal om att inte gilla språk så hittade jag en massa filmer från franskan i nian tror jag det var! Hahahahahah!! Inte haft så roligt på länge!! :)
Hoppas du har det bra och det där med skolämnena klarar du galant som flytande vatten! Kör på ba!
Puss!! <3

Svar: Hahaha åå!! Fan va kul det var, sakna! Får hoppas det även fast det är lite svårt än så länge när allt är på engelska + att mitt schema suger, haha.. Hoppas allt är bra med dig, kram <3
hannasusaresa.blogg.se

2012-09-06 @ 17:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0