UMASS LOWELL vs LIU POST

Igår hade vi alltså vår andra seriematch mot Umass Lowell som är rankat som nummer 17 av alla division 2 lag i hela USA och de hade förlorat en spelare sen förra året så vi visste att de skulle vara riktigt bra, men vi visste också att vi kunde vara riktigt bra bara vi ville tillräckligt mycket. Efter full tid stod det 2-2 och alla fyra målen kom i andra halvlek ganska tätt inpå varandra. Först gjorde de 1-0, sen kvitterade vi en minut senare och någon minut efter det gjorde vi 2-1 och cirka 10 minuter efter det så kvitterade dem. Men här är det så att det blir förlägning varje match det är oavgjort, 2x10 minuter och första målet vinner. Det var väldigt jämnt under förlängning, båda lagen hade hur bra målchanser som helst men båda målvakterna var grymma så ingen lyckades göra mål. Matchen slutade alltså 2-2, trodde det skulle bli straffare efteråt men det var det inte. Våran tränare var väldigt nöjd efter matchen och det var väl vi också även om det skulle känns grymt bra med en vinst. Men vi fick åka hem med en vinst och en oavgjort och det var de bästa resultat de fått med sig från den där tuneringen (de har alltså alltid en sån här liten tunering i början av säsongen, som jag fattade det). Det var skitkul att spela igår och jag verkligen sprang tills jag var helt slut, nästan aldrig varit så trött efter en match. Älskar att spela såna här viktiga matcher som verkligen betyder något och speciellt kul att det är förlängning också för det blir ännu mer spännande.
 
Kanske ska säga att jag fick spela forward igår också. Fick spela hela matchen plus förlängning bortsett från någon minut i slutet av första halvlek då jag fick byta.
 
Laget precis före matchen. Har förresten glömt bort att säga att jag har bytt nummer eftersom min matchtröja var så liten. Fick nummer 28 istället för 2, kom på att jag är ju född 28 april så det kan nog vara rätt så bra nummer ändå ;) Lite fail på bilden att jag glömde klappa händerna haha.. Stod "höft i fäst" som mamma skulle sagt, eller hur? Vet dock inte hur du stavar det...
 
 

Kommentarer
Postat av: mam

Höfter fäst! :-) Redan vuxit ur matchtröjan? Var ska detta sluta? ;-) Men det kanske inte gör något, du var väl inte så nöjd med nr 2 om jag minns rätt. Grattis till helgens resultat. Bra jobbat! Som vanligt. Och självklart vill vi läsa om fotboll, det är ju därför du är där. :-) P & K <3

Svar: Den var redan liten från början men skulle väl inte vara så konstigt om jag växt ur den så onyttig mat som det är här.. Nej, 2 är ju typ det fulaste numret så 28 är ju bättre. Kram kram
hannasusaresa.blogg.se

2012-09-03 @ 22:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0