WIN

Dom vi mötte idag var inte alls så bra som jag trodde de skulle vara, dom var riktigt kassa faktiskt så förstår inte hur de kan vunnit så många matcher. Men bättre att man tror att motståndarna är bättre än vad dom egentligen är än att man underskattar dem. Blev i alla fall en stabil 3-0 vinst även om det kunde blivit mycket större vinst. Jag gjorde ett av målen idag, alltid kul! Men vet inte varför jag aldrig kan göra mer än ett mål i matcherna, har så många chanser som jag inte sätter.. Lite störande. Om du läser det här Göran aka "mentalarn" har du några bra tips på vad jag ska tänka på? :) Eller egentligen ska jag väl inte tänka alls, haha.. 2 vinster i vår confernece än så länge, gäller bara att fortsätta med detta nu. 
 
BROOKVILLE, N.Y. (Sept. 23, 2012) – The 24th-ranked LIU Post Pioneers improved to 2-0 in East Coast Conference play with a 3-0 win over Roberts Wesleyan College Sunday afternoon at Robert Blitz Field.

The win improves the Pioneers' overall record to 6-1-1 while the Red Hawks drop to 7-3.

The first half was a bit slow paced on the field as both teams struggled at times to find a rhythm.  The Pioneers connected for a goal in the 12th minute when freshman midfielder Hanna Westerling (Alvadalen, Sweden) rebounded her own shot and struck the ball into the upper right corner.

In the second half, LIU Post put added pressure on Roberts Wesleyan's defense and outshot the visitors, 10-4.  The Pioneers scored their second goal of the game in the 51st minute when senior midfielder Prudence Rydstrom (Islip, N.Y.) fired in a 20-yard shot from the right side of the field.

LIU Post tallied its third goal in the 66th minute when freshman forward Susanne Vistnes (Randaberg, Norway) headed the ball into the upper right corner of the goal on a pass from freshman midfielder Jackie Niciforo (Islip, N.Y.).

In all, the Pioneers outshot the Red Hawks 23-9 in the game and held a 6-3 advantage on penalty corners.

Senior goalkeeper Nicole Fierro (East Hampton, N.Y.) made a game-high five saves in goal to preserve the win.

LIU Post is back in action on Sept. 26 at Nyack College for a 3:30 p.m. contest.

Kommentarer
Postat av: Farbror B

Kollat på eccsports.org . . . . om jag förstår statistiken rätt att LIU Post Pioneers leder East Cost Conf med resultat 6-1-1. Norskan Vistnes 6 mål och freshman Hanna 5 mål av totalt 20 mål. Ja freshman var alltså 1:a års student. Ni verkar möta lag utanför ECC men att ni tar med poängen i tabellen.

Svar: Ja vi leder våran conference, men där räknar dom bara in de senaste matcherna och där har vi två vinster. Jag vet inte riktigt hur det där funkar, men jag tror att det bara räknar in poängen för våra ecc matcher i tabellen men så följer liksom recordet med ändå (alltså 6-1-1 som vi har nu och där är matcher utanför vår conference med). Som du ser där så har vi i ECC 2-0 och Over all 6-1-1. Är lite krångligt system här och jag förstår inte riktigt hur det funkar och så kan man gå vidare på olika sätt också, genom placering eller att man spelat bra mot andra bra lag. Norskan är faktiskt min rumskamrat, hon är riktigt bra! :)Hoppas allt är bra med dig. Kram
hannasusaresa.blogg.se

2012-09-24 @ 21:47:57
Postat av: Anonym

Vi pratade just om det häromdagen, jag och "mental-G", :-)om ni hade någon sådan träning. Annars kan han säkert repetera lite. Han följer bloggen. Puss & KraM <3

Svar: Nej vi har ingen sån träning här, men alla amerikaner tror ju redan att dom är bäst så behövs nog inte här, haha. Kram kram <3
hannasusaresa.blogg.se

2012-09-25 @ 18:58:23
Postat av: Anonym

PS. Och i mina ögon är du alltid BÄST. Med eller utan mål. :-)

2012-09-25 @ 19:00:05
Postat av: Anonym

Tjena Hanna! Nädå-fortsätt Du att tänka men försök att tänka "rätt" - o de e ju lätt:) eller..? Jag menar-tänk på allt Du gör bra o rätt på matcherna - Du har fler lägen skriver Du t.ex - då måste Du ju löpa rätt/komma i rätt lägen eller hur..? Rätt fokus alltså - inte fokus på det Du inte gör!! Fel fokus kan lätt bli en fixering som kan innebära en blockering/att Du spänner Dig o under spelet börjar tänka på vad Du borde göra/borde ha gjort!
"Om" jag läser skriver Du..jag följer bloggen o om jag kan så hjälper jag Dig gärna!!!! Göran

Svar: Ja det är ju jätte lätt, haha :) Men jag har i alla fall blivit bättre på att fokusera på rätt saker, om jag gör något dåligt försöker jag bara tänka bort det och tänka att nästa gång sitter den, men ibland blir det väl att man råkar tänka "jag skulle gjort så istället"... Jo det har du rätt i att man gör ju något bra för att få lägena i alla fall. Men när jag får lägen ibland och har för mycket tid så jag hinner tänka "tänk om jag gör mål nu" så gör jag nästan aldrig mål. Utan det är när jag inte får tid att tänka på vad jag gör som jag brukar göra mål. Men det handlar väl också om fokusera på rätt saker antar jag, för tror jag blir lite stressad och spänd när jag börjar tänka så. Men ska försöka fokusera på de bra sakerna jag gör bra och så får vi hoppas att målen kommer då! Tack så mycket för hjälpen, uppskattar det verkligen och det behövs ibland! :) Är det något jag undrar över så skriver jag igen, eller e-mailar till dig/Hanna
hannasusaresa.blogg.se

2012-09-27 @ 00:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0