DECISIONS DECISIONS

Bestämde mig för några veckor sen att stanna här i höst som ni vet och nu börjar coach redan fråga om jag ska tillbaks till våren, hatar alla dessa frågor. Haha. Måste ju egentligen hem och börja plugga snart om jag inte ska plugg ända tills jag är 30, men trivs ju så grymt bra här också. Måste man bli gammal eller?? Om tre veckor fyller jag ju 20 år, vart tog tiden vägen? Minns fortfarande min 7 års födelsedag som igår liksom, min bästa födelsedag hittills. (Eller var det 7 jag fyllde mamma?)

Vill inte ens tänka tanken på att jag en dag måste lämna det här stället och alla underbara vänner här, kan inte föreställa mig hur jobbigt det kommer bli. Det är ju dom som är anledningen till att jag vill stanna här. Men på ett sätt vill jag också börja plugga civilingenjör (för det är det jag vill göra tror jag???) och spela fotboll i Sverige igen.

Men när jag flyttar hem igen kommer jag sakna allt som har med college att göra.. Att kunna gå upp en trappa för att umgås med sina kompisar om så för fem minuter eller en hel kväll. Att ALLA kompisar är i ditt lag, har skola och träning samma tider. Lediga samma tider. Äter samma tider. Går ut tillsammans. Allt. Och jag trodde det skulle vara påfrestande att alltid vara runt folk eftersom jag annars alltid varit ensam i min lilla lägenhet. Men usch så fel jag hade, nu undrar jag mer hur ska jag kunna bo själv igen?

Men just nu ska jag försöka njuta av att vara här, åker hem om en månad igen så gäller att ta vara på tiden. Vill bara säga att jag är så sjukt glad att jag tog denna chansen, även om jag tvekade sjukt mycket innan jag för drygt ett år sen signerade pappret till Bluechip som betydde att de hittade den här skolan till mig. Och även om det kostar en del pengar så är det sjukt värt det. Pengar kan jag tjäna ihop sen när jag blir civilingenjör!

Men nu först av allt måste jag göra mitt schema för hösten så jag överhuvudtaget är tillåten att komma tillbaks och spela fotboll. Skulle egentligen sluttat detta inlägg efter typ de tre första meningarna men jag fortsatte visst skriva lite till som ni ser. Har ju alltid denna ångestkänsla på söndagar och så mycket funderingar om allting. Så det är skönt att skriva av sig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Min älskade rara söta fina kloka lilla flicka ...
Minns inte vilken födelsedag det var, men jag vet vilken du menar. Och jag vet även hur det känns på söndagarna. Älskar dig runt månen, hur många varv som helst, och tillbaka. KraM <3

2013-04-08 @ 16:29:39
Postat av: Faster

Oj vad tiden går fort!!
Du kommer ju hem snart igen.Förstår hur du tänker angående utbildning.Ta en sak i taget är mitt råd.
Kram från Faster<3

2013-04-08 @ 20:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0