12 DAGAR

Nu är det 12 dagar tills jag åker tillbaks till USA så det börjar bli dags att ta tag i bloggandet lite igen, vilket jag inte brytt mig så mycket om under tiden jag varit hemma. Den 16e Augusti klockan 8:00 lyfter planet från Arlanda och jag börjar väl få lite smått panik och inse att jag ska vara borta i 4 månader igen. Inte för att jag har något emot att åka dit, längtar faktsikt, men utan för att jag vill ta vara på de här dagarna som är kvar. Det känns faktiskt bra att åka tillbaka, och den här gången vet jag ju vad som väntar. Ska bli kul med en preseason nu när man faktiskt känner alla i laget, ja förutom de nya spelarna då. Förra året var ju allt så nytt och det var så mycket att ta in, så det känns som den här preseason kommer bli lite annorlunda. Hoppas på det bättre, men vet också att den kommer bli väldigt jobbig, fysiskt alltså. Men jag älskar preseason för det är faktiskt de få veckorna under ett år som man får känna sig som ett fotbollsproffs. 2 stycken 2 timmarspass om dagen och fotbollen är det enda man behöver tänka på, kan det bli bättre? Just ja, kanske ska berätta hur mina forsatta collegeplaner ser ut också. Som det ser ut nu, och förmodligen kommer bli, så blir det endast en termin till på Long Island University. Hösten är utan tvekan den roligaste terminen med all fotboll och chansen till att vinna NCAA. Till våren har jag ännu inga planer, hoppas på att kunna hitta ett jobb. Helst inte här i Älvdalen då utan gärna på något ställe där det finns ett bra fotbollslag. Och till hösten så börjar jag nog plugga på riktigt på universitet här i Sverige. Har känt att jag hade kunna börja redan nu i höst, mest för att om jag ska plugga i fem år så vill jag komma igång. Men ändå så ville jag spela en säsong till collegefotboll och få revansh från förra året. Och hur ofta får man den här chansen liksom? Man måste ju ta vara på den! Tyvärr så får jag förmodligen inga poäng för det jag läst på college, men det hade jag ju inte direkt räknat med innan heller. Och jag åkte dit för upplevelsen, fotbollen och erfarenheten och det är det jag kommer ta med mig hem också. Tänkte bara säga att i höst får ni nog läsa lite längre inlägg, kanske lite mer sällan än förut. Men har kommit fram till att det kanske är roligare för er, få läsa lite mer av mina tankar, men också roligare för mig att gå tillbaks till om några år och läsa. Nu när jag har en iphone också ska jag försöka visa ännu mer bilder för det är ju alltid roligt. Men då har jag kickat igång bloggandet inför den här terminen, hoppas ni vill följa med! Ha de bra! PS. Jag gillar inte det här med att sammanfatta en hel sommar, men det har hänt en del och jag har haft en av mina bästa somrar, stundtals i alla fall. Så om tiden finns så kanske jag försöker skriva ett inlägg om det också. Sommaren är ju utan tvekan bäst när man får komma hem från ett år i USA och sen vara hemma hela tre månader, nästan lite väl länge ju! Även om jag ibland hatat att vara i Älvdalen så uppskattar jag det ändå för de kommande somrarna kommer jag förmodligen inte få vara här förutom ett par veckor per år och då vet jag att jag kommer sakna det! DS.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ihh vad kul att åka tillbaka!!! Jag läser jämt som vanligt (kommenterar kanske lite sällan bara) ;)
Bra! Då kommer du till Linköping nästa höst då hihi!

2013-08-06 @ 19:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0