Tisdag

Visst är det tisdag idag? Blev lite förvirrad när jag skulle skriva rubriken. Tror nog det är för vi egentligen skulle ha avklarat tre hårda pass än så länge denna vecka men vi har bara haft två lugna pass, så känns som man inte har gjort någonting direkt. Coach hade ett av sina vanliga speech igår och berätta att vi var "in trouble" för de flesta i laget är så "out of shape", vilket tyvärr är sant också. 21 av 24 spelare är på skadelistan och coach tror att det är mest för att vi inte tränat i sommar. Okej, jag är också en av spelarna på skadelistan men räknar inte in mig till en av de som tränat dåligt i sommar. Så istället för att ha tuffa träningar och förstöra oss spelare ännu mer så blev vi lediga från måndagens morgonträning och det två träningarna efter det har varit sjukt lugna. Hoppas verkligen på en hårdare träning i eftermiddag, vill spela och springa och vara så där skönt trött när träningen är slut.
Trodde verkligen inte jag skulle längta efter en hård träning under preseason men nu gör jag faktiskt det. Behöver springa av mig lite irritation känner jag. Ibland blir jag så irriterad på vissa amerikanares attityd. Dom hatar verkligen att springa och köra hårda träningar, är ju därför de inte tränat nå kondition i sommar antar jag. Om man absolut inte vill springa springa 2 mile och idioten när man måste på träning, hur stor är då chansen att man gjort det i sommar helt själv liksom? För här i laget är de största samtalsämnen om hur dåligt man kommer göra på testerna och hur glada man är över att coach inte tvingat upp de spelare med dåliga testresultat klockan 6.30 på morgonen för att köra extra konditionsträning. Men coach bryr sig inte om testerna egentligen och han vill inte straffa spelare som gjort dåligt. Han vill bara hjälpa dem att träna upp kondition eftersom han vill att laget ska vara i bra form för att kunna spela bra i matcherna och vinna championships. Men vissa spelare förstår väl inte de riktigt. Hade jag haft asdålig kondition hade ju jag velat träna upp den liksom..
I år vill jag fan vinna ett championship, allra allra helst vill jag bli national champions men ecc champions skulle inte vara helt fel de heller. Och vi har ett lag som kan klara det, om alla verkligen vill. Fatta känslan att spela en final och vinna och hela laget springer ut på planen och firar. Skulle vara den bästa dagen någonsin.
Ett långt inlägg blev de men nu har jag fått skriva av mig lite i alla fall, hoppas jag får springa av mig resten om några timmar. Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0