Just ja!

Glömde ju berätta att jag fick världens godaste middag hemma hos Morgan igår. Hennes pappa grillade någon stek och hennes mamma gjorde någon makaronsallad plus stekta champinjoner, majs och sparris. Så himla gott jämfört med maten på Winnick (vår dining hall) som jag åt för första gången idag. Sen testade jag någon sås till köttet som kommer från en restaurang inne i city som har jättegoda stekar (heter de så??) och eftersom jag tyckte om den sa Morgans pappa att han skulle ta oss till den restaurangen någon gång i höst, så gulligt! Älskar hur amerikaner och amerikanska familjer är så trevliga, öppna och givmilda. Speciellt när det gäller mat så tar man ofta ut varandra på middag eller bjuder på mat hemma, vid tex thanksgiving eller påsk. Har flera gånger blivit bjuden av Jackies pappa på middag och det uppskattas verkligen. Det är lite skillnad mot hemma faktiskt när det gäller sånt, tycker jag. Till exempel efter våra hemmamatcher så tar föräldrarna som bor i närheten med sig massa mat, dryck och bakelser och så har vi en liten tailgate som det heter efter matcherna. Rätt så mysigt faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

En fin sed att ta med sig hem till Swe kanske? :-)
KraM

2013-09-03 @ 21:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0